Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@21:15:44 GMT

«کامیون» سردرگم و بلاتکلیف

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۹۶۹۵۹

«کامیون» سردرگم و بلاتکلیف

خبرگزاری شبستان: اولین اثر به نمایش درآمده در سینمای رسانه سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر چنگی به دل نمی زد.

به گزارش خبرنگار شبستان، کامبوزیا پرتوی که در کارنامه سینمایی خود آثاری همچون ماهی، گلنار، بازی بزرگان و کافه ترانزیت را به یادگار گذاشته در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر اثری بلاتکلیف را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کامیون فیلمی است که با دغدغه مسائل اجتماعی روز منطقه و جهان تولید شده، از برخی جهات دارای نکات مثبتی است. این فیلم ماجرای بی پناهی و آوارگی خانواده ای است که به دلیل بروز رسانی و انطباق داستان آن با مسائل روز، ایزدی و از اهالی کرمانجی عراق که مورد هجوم داعشیان قرار گرفتند، معرفی می شوند. البته به همین دلیل زبان بخش اعظمی از این فیلم کردی است که ترجمه آن با زیر نویس برای مخاطب ایرانی درج می شود.

 

به عنوان مثال بازی سعید آقاخانی با گویش و گریمی متفاوت، بسیار قابل توجه است. در عین حال این فیلم از کیفیت تصویری خوبی هم برخوردار است و تماشاگری که از تماشای فیلم های آپارتمانی و کم تحرک به ستوه آمده از تماشای این فیلم می تواند لذت ببرد مشروط به آنکه ریتم کند و سردرگمی داستان آن را هم بتواند تحمل کند.

 

از اتفاقات جالب دیگر این فیلم بهره گیری از یک اتومبیل بی ام دبلیو مدل بالا در صحنه تصادف است. صحنه پر هزینه و پر ریسکی که قطعا در سینمای ایران کمتر تجربه شده است اما به نظر می رسد که در این فیلم حیف شده. بویژه اینکه نیکی کریمی بسیار دور از انتظار در این صحنه و پلانهای بعدی این سکانس حضور پیدا می کند و با بازی ای ضعیف و بسیار تصنعی در نقشی کوتاه و کلیدی، یکی از نکات منفی این فیلم به حساب می آید.

 

این فیلم پیامی انسانی دارد و اگر خوب پرداخته می شد و خط داستانی خود را به صورت منسجم و مشخص پی می گرفت می توانست یکی از آثار دلچسب سینما باشد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

 

یادداشت: محمدصالح حجت الاسلامی

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۹۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!

به گزارش ورزش سه پرسپولیس تا دقیقه 84 بازی با آلومنیویم اراک با دو گل از میزبانش جلو بود که با توجه به نتایج قبلی سرخ‌ها در اراک دستاورد بزرگی به نظر می‌رسید اما با وجود تغییرات اوسمار برای استحکام بخشیدن به خط دفاع خود شرایط تیم در این خط بدتر شد و رو ی هر چهار گل خورده تقریبا تمام مدافعان پرسپولیس مقصر بودند.

در شرایطی که به خاطر نداریم پرسپولیس در یک مسابقه داخلی یا حتی خارجی طی سال‌های  اخیر چهار گل دریافت کرده باشد و سازمان تدافعی و دروازه‌بان این تیم همواره به گونه‌ای کار کرده‌اند که عملکرد باثبات و درخشانی ارائه داده اند دریافت چهار گل در یک مسابقه حتی اگر مقابل گربه سیاه هم باشد پذیرفتنی نیست؛ نکته ای که اوسمرا ویرا نیز در نشست خبری بعد از حذف تیمش به عنوان مهمترین نگرانی بعد از این بازی از آن یاد کرد.

اما پرسپولیس حد فاصل دقایق 84 تا 122 چهار گل دریافت کرد که رد پای مدافعان این تیم و اشتباهات آنها را می توان در هر چهار گل پیدا کرد.

در صحنه منجر به گل اول ایرالکو این تیم از فضای پشت علی نعمتی استفاده کرد و توپ را روی دروازه پرسپولیس ریخت در حالی که نعمتی آمده بود تا قدرتمندتر از عبد الکرین حسن آن منطقه را ببندد و پوشش دهد.در این صحنه بعد از ارسال توپ روی دروازه کنعانی زادگان دفع توپ بدی داشت، گولسیانی فقط نظاره گر  شد و ریگی هم نتوانست در مواجهه با لیموچی کاری از پیش ببرد و دروازه تیمش باز شد.

در صحنه منجر به گل دوم میزبان توپ روی دروازه پرسپولیس ریخته شد و توسط کنعانی برگشت داده شد اما درست جایی که شروین بزرگ ایستاده بود. در صحنه منجر به این گل ریگی مقصر اصلی بود که اجازه داد بزرگ توپ بگیرد، بچرخد و ضربه نهایی را شلیک کند اما مدافعان هم در جای درستی حضور نداشتند و فضای مقابل شوت بزرگ را خالی کرده بودند.

در صحنه گل سوم حریف با ارسال کرنر از جناح چپ پرسپولیس غیر از گولسیانی که نتوانست توپ را بزند کنعانی و فرجی کوتاهی کردند و بزرگ از روی سر فرجی توپ را تبدیل به گل کرد.

در صحنه گل چهارم ایرالکو این تیم از فضای پشت فرشاد فرجی استفاده کرد و لیموچی بدون مزاحم پیش رفت و کنعانی هم نتوانست در مواجهه با او کاری از پیش ببرد که با پاس عرضی لیموچی توپ از گولسیانی و نعمتی هم عبور کرد و نقی زاده موفق به گلزنی شد. در واقع رد پای هر چهار مدافع پرسپولیس در گل تعیین کننده بازی در وقت های تلف شده  دیده می‌شود.

البته ناگفته نماند شاید اگر پرسپولیس در خط میانی و حمله قدرت حفظ توپ  را داشت و با نمایش بهتر و باکیفیت تر پنج نفر جلوی زمین اجازه نمی داد توپ از زمین حریف بیرون بیاید و خط دفاع تحت فشار قرار بگیرد، این تعداد اشتباه هم رخ نمی داد اما واقعیت اینکه مدافعان پرسپولیس نیز روز خوبی را در اراک پشت سر نگذاشتند.

دیگر خبرها

  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • شاهکار مدافعان پرسپولیس در چهار گل خورده!
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر